Klimatechnics

Gepubliceerd op 13 maart 2023



Klimatechnics: vooruitstrevend in HVAC- en PV-installaties

Klimatechnics is gespecialiseerd in het plaatsen en onderhouden van zonnepanelen, verwarming en andere hvac installaties. Zowel voor particuleren als de industriëlenmarkt. Zij zijn een dynamisch en vooruitstrevend bedrijf. Hierdoor kunnen zij ten alle tijden de nieuwste en beste ontwikkelingen bij u plaatsen. Bovendien zijn zij zeer toekomstgericht. Hun specialisten blijven, door middel van de nodige opleidingen, steeds bij met de nieuwste technieken. Ze zijn daardoor dus ook in staat om creatief mee te zoeken naar een oplossing die uw noden en behoeften inwilligen.Als voorstander van groene en duurzame energie, besteden zij veel aandacht aan het werken met recycleerbare producten. De geplaatste panelen kunnen zo bijvoorbeeld terug binnengebracht worden voor recyclage. Zij zijn ook steeds bezig met het zoeken naar alternatieven voor het klassieke elektriciteitsnetwerk. Iedereen kan, op een goedkope manier, elektriciteit opwekken.

Zij kozen voor IAMD omdat hun vorige tool te complex was en te weinig overzicht boodt. Zij zagen al snel in dat het IAMD-platform en een beter overzicht zou bieden en de efficiëntie zou verhogen om het administratieve werk gedaan te krijgen.

Overzichtelijke calculaties

Omdat Klimatechnics zich zowel in de particuliere als de B2B markt beweegt, liggen de calculatiemethoden vaak ver uit elkaar. Waar voor PV installaties gewerkt wordt met een uitgebreide calculatiesamenstelling met optielijsten om vlot te kunnen calculeren, wordt er voor de B2B markt vaak vanop meetstaten vertrokken. IAMD heeft ervoor gezorgd dat complexe meetstaten, die er steeds anders uitzien, toch op een flexibele en vlotte manier kunnen ingelezen worden. De calculators kunnen dan op een vlotte manier de meetstaatlijnen onderbouwen aan de hand van samenstellingen en producten, waardoor ook hier het calculeren op een overzichtelijke manier kan gebeuren.

Vanuit de voorziene materialen worden vaak ook prijsaanvragen gelanceerd naar leveranciers, omdat er voor projecten vaak nog andere prijzen gelden dan de standaard nettoprijs. De ontvangen prijzen kunnen dan vergeleken worden via de prijsvergelijkingstool. De voorgestelde aankoopprijs kan dan in één beweging overgenomen worden in de offerte.

Via het uitgebreide kostenrapport, dat in een click beschikbaar is, kunnen zij al in offertefase zien wat er allemaal voorzien is in de offerte. Zo zien zij dus onmiddellijk de hoeveelheden en kosten van materialen, uren en andere kosten en de hun respectievelijke marges.

Doorgedreven projectmanagement en kostenbeheer

Bij het omzetten van offerte naar project worden de benodigde uren, materialen en andere kosten naadloos overgedragen naar het project. Via de kostenlijst die daaruit ontstaat, kunnen de projectleiders bij Klimatechnics vlot inkooporders aanmaken naar de juiste leveranciers. Wanneer de bestelde goederen worden afgeleverd op de werf of in het magazijn worden de orders in ontvangst genomen. Zodra de factuur binnenkomt wordt deze gekoppeld aan het inkooporder en project, waardoor de juiste kosten worden weggeboekt op het project. Via het projectdashboard heeft de projectleiding een gedetailleerd overzicht van de diverse kosten die op het project geboekt zijn en worden deze afgezet tegenover de voorziene kosten. De actuele marge van deze kosten wordt getoond ten opzichte van de reeds gefactureerde bedragen zodat zij steeds tijdig kunnen factureren.

De prestaties van mensen op de werf worden ook steeds gedetailleerd afgezet tegen de voorziene uren, waardoor men ook daar een duidelijk overzicht heeft van de stand van zaken in het project.

Servicecontracten en installatiebeheer

Dankzij de mogelijkheid om zelf modules op te bouwen was het voor Klimatechnics mogelijk om ook installaties die bij klanten staan te gaan onderbrengen in het systeem. Het feit dat deze zelfgebouwde module eenvoudig gekoppeld kan worden aan diverse standaardmodules zorgde er niet alleen voor dat de opgestelde installaties gekoppeld kunnen worden aan de klant en een servicecontract, maar dat er ook werkbonnen op die installaties kunnen aangemaakt worden. Dit zorgt ervoor dat alle informatie steeds centraal kan geraadpleegd worden op verschillende niveaus.

Op de digitale werkbonnen kan er dan weer een duidelijk onderscheid gemaakt worden tussen garantiegevallen en andere interventies, waardoor er steeds juist en overzichtelijk gefactureerd kan worden.

Meer succesverhalen

Neem contact met ons op.

Wil je meer ontdekken?
Neem contact met ons op.