De Korpus

Gepubliceerd op 5 oktober 2021



Interieurinrichting en binnenschrijnwerk

Al 11 jaar maakt De Korpus meubelen op maat in alle mogelijke stijlen. Niets is onmogelijk, wat ze duidelijk kunnen aantonen aan de hand van hun vele realisaties.
Het team heeft een flinke ervaring in interieurinrichting en binnenschrijnwerk opgebouwd met de nadruk op perfectie. Ze staan garant voor een kwaliteitsvolle, stipte en accurate uitvoering van diverse interieurprojecten, met oog voor detail.

Zaakvoerder H. Vernaeve met zijn team, streeft ernaar om alle aspecten in eigen beheer uit te voeren.

Snelle calculaties

Vroeger calculeerde men bij De Korpus via een zelf ontwikkelde Excel met complexe formules en voorwaarden. Door de complexiteit van de calculatie was het niet eenvoudig om een geïntegreerde oplossing te vinden die én flexibel genoeg was om met deze complexiteit om te kunnen én ook nog eens volledig geïntegreerd en modulair opgebouwd was. IAMD dacht met hen mee en slaagde erin de nodige mogelijkheden voor de calculatie in hun reeds bestaande geïntegreerde oplossing in te bouwen. Daardoor kan er bij De Korpus niet alleen heel snel en gedetailleerd gecalculeerd worden aan de hand van parameters, formules en optielijsten, maar kunnen zij hierdoor met deze calculatie het daaruit volgende project voeden. De integratie met de calculatie zorgt er ook voor dat ze met een druk op de knop kunnen factureren wat er geoffreerd werd.

 

Doorgedreven projectopvolging en -planning

Een doorgedreven projectopvolging, waar prestaties en gemaakte kosten kunnen afgezet worden tegenover het voorziene vanuit de calculatie, was zeer belangrijk voor De Korpus in hun keuze naar een oplossing voor hun bedrijf. Dit zat er bij IAMD al van meet af aan ingebakken en dat merken ze bij De Korpus ook dagelijks bij het gebruik van deze moderne cloud-oplossing.
De urenregistratie gebeurt zowel in het atelier als op de werf met behulp van handscanners en barcodes. Elke medewerker scant zijn uren met zijn persoonlijke scanner die dan wordt uitgelezen door het IAMD-Platform. De uren vloeien naadloos naar de juiste projecten, waar dan op het dashboard de controle gebeurt ten opzichte van voorziene uren. De andere projectkosten, zoals materiaal en onderaannemers worden geboekt aan de hand van de aankoopfacturen die binnenkomen. Het totaalbedrag van de aankoopfacturen per project wordt ook weer getoond in hun projectdashboard. Dankzij dit overzicht houden zij elk project strak onder controle.

De integratie met de langetermijn- en resourceplanning was ook cruciaal, waarbij de datum van de plaatsing een leidende rol neemt om concreet te gaan plannen. Via de flexibel instelbare planningsvoorstellen in het IAMD-platform kan men nu heel makkelijk gaan plannen vanaf deze startdatum voor de plaatsing.
De plaatsing wordt nu vooruit in de tijd gepland en het atelier wordt teruggepland in de tijd. Het voorstel wordt gegenereerd en bij bevestiging wordt het hele project automatisch ingepland. De verschillende onderdelen van het project zijn ook aan elkaar gelinkt, waardoor bij het verschuiven van één onderdeel ook de andere zaken herpland worden indien men dat wenst.
Dit zorgde voor een aanzienlijke efficiëntieverhoging binnen de onderneming. 

Aankoopfactuurcontrole

Aangezien bij De Korpus de aankoopfacturen dienen om de kosten in de projecten te gaan afboeken, is het zeer belangrijk dat deze ook uitgebreid gecontroleerd worden. IAMD biedt hen daar de mogelijkheid om de facturen per projectmanager te laten goedkeuren via een persoonlijke goedkeuringsinbox. De facturen worden ingebracht in het systeem door de administratief bediende, waarna de goedkeuringsflow gestart wordt. De projectmanager van het project dient eerst zijn goedkeuring te geven, waarna de tweede goedkeurder, de zaakvoerder, ook zijn goedkeuring geeft voor de factuur als eindgoedkeurder via zijn persoonlijke goedkeuringsinbox. Hij zal deze facturen echter pas te zien krijgen nadat deze via de eerste goedkeurder gecontroleerd werden. 

IAMD voorzag tevens ook een kanban-bord voor de aankoopfacturen waarop kan gevolgd worden wat er al met een factuur gebeurd is en in welke status deze zich nu bevind. Dit zorgt ervoor dat het allemaal overzichtelijk en opvolgbaar blijft voor de mensen van De Korpus. 

  

Meer succesverhalen

Neem contact met ons op.

Wil je meer ontdekken?
Neem contact met ons op.