SD Schrijnwerkerij

Gepubliceerd op 12 oktober 2021



Totaalschrijnwerkerij met een steile groeicurve

Interieur en keukens op maat, dak- en gevelwerken, houtskeletbouw en totaalprojecten, winkel- en kantoorinrichting,...  Als het met hout gebouwd kan worden is SD Schrijnwerkerij uit Herentals de ideale partner. Zaakvoerder Stijn Dirken bouwde zijn éénmanszaak uit tot een KMO met 60 medewerkers op zeer korte tijd. Zij ontwerpen en maken alles in eigen atelier en plaatsen ook alles volledig zelf. Daarom is het voor SD Schrijnwerkerij en Interieurbouw heel belangrijk dat het hele proces van calculatie/offerte tot de uiteindelijke factuur efficiënt, gedetailleerd en overzichtelijk verloopt, steeds met de nodige flexibiliteit in het achterhoofd.

SD engageert zich naar zijn klanten toe voor de lange termijn en verwacht dat ook van IAMD als zijn softwareleverancier.

Flexibele oplossingen & goeie service

Elk bedrijf is anders en heeft zijn eigen aanpak. Extra velden toevoegen of overbodige velden verbergen kan zeer vlot. Geen nood aan custom ontwikkeling en dit brengt dus ook allemaal geen extra of onverwachte kosten met zich mee.  Het voelt als maatwerk, maar het blijft betaalbaar.

Ook het koppelen met externe tools als Officient, Geodynamics, Visual Planning, ... vormden geen enkel probleem en zijn naadloos mee geïntegreerd. 

Flexibele software en goeie service, dat is wat telt voor SD.

 

100% controle over projecten

Door de grote hoeveelheid projecten en de diversiteit aan activiteiten die SD Schrijnwerkerij aan de dag legt, is het voor hen zeer belangrijk om de vinger aan de pols te houden bij elk project. 

Vanuit een gedetailleerde calculatie stroomt alle informatie rond voorziene kosten (zowel materiaal, uren en bijkomende gecalculeerde kosten) door naar de projecten.  Zo worden er automatisch taken aangemaakt en een lijst van alle andere voorziene kosten gegenereerd bij elk project. 

Door het gebruik van de inkoopmodule, het inboeken van de aankoopfacturen en het minutieus registreren van de uren in het atelier en op de werf worden alle gemaakte kosten afgezet tegenover de voorziene kosten uit de calculatie. Dit alles wordt gedaan met een minimum aan administratieve inspanning omdat dit geautomatiseerd kan verlopen. Hun projectleiders hebben op die manier het projectbudget en -verbruik strak in de hand.

Dankzij het uitgebreide projectdashboard houden zij ook de controle op de vorderings- en facturatiemomenten doorheen het project.  Hier vinden zij de gesommeerde gemaakte kosten terug van materialen, uren, transport en kunnen zij zien hoeveel uren er reeds gepresteerd werden en nog te presteren zijn t.o.v. het voorziene.

Eenvoudige tijdsregistratie op de werf en in het atelier

Het registreren van uren in het atelier en op de werf moet voor SD zo laagdrempelig en eenvoudig mogelijk gebeuren, zodat deze vakmannen zich niet moeten verliezen in administratie en zich 100% kunnen focussen op hun werk. 

IAMD zorgt hier voor een zeer efficiënte en laagdrempelige oplossing, waardoor er geen tijd verloren wordt aan het registreren van de uren, omdat deze gescand worden aan de hand van barcodes. 

Deze uren worden dan op een eenvoudige manier ingelezen in het IAMD platform en naar de juiste projecten weggeschreven. Er is geen manuele ingave vereist en de foutenmarge op de geregistreerde uren is uiterst klein. 

Op het einde van de rit wordt er met een minimale inspanning van onze vakmensen een hoop administratietijd voor hen en onze bedienden uitgespaard. 

  

Meer succesverhalen

Neem contact met ons op.

Wil je meer ontdekken?
Neem contact met ons op.