POS (Point of Sale)

Retail kassa software


Wat is een POS?

Een POS, of 'Point of Sale' genoemd, betekent eigenlijk niets meer dan 'de plek waar een verkoop plaatsvindt'. In brede zin kan een POS dus een heel warenhuis, een markt of eender wat zijn, want dit zijn allemaal plekken waar iets gekocht of verkocht kan worden. Winkeliers spitsen het begrip iets meer toe: voor hen betekent ‘point-of-sale’ meestal de plek rondom de kassa of toonbank waar men afrekent. Point Of Sale wordt om die reden ook vaak een ‘Point of Purchase’ genoemd.

Wat is een POS systeem?

Een normale kassa is om af te rekenen, maar een POS systeem of kassa softwaresysteem toont ook klantgegevens, product-, verkoop- en voorraadinformatie en is voorzien van allerlei rapportage mogelijkheden. 

De term ‘kassa’ dekt de lading dus niet. Meestal bestaat een POS systeem dan ook uit een computer met daarop POS software, een kassabon printer, een barcodescanner en een betaalterminal waarmee je betalingen kan afrekenen.  

Zoveel meer dan een kassa systeem

Een POS of kassasysteem is een kassa gecombineerd met krachtige marketingtools, een geïntegreerd CRM-systeem, uitgebreide voorraadbeheer mogelijkheden en ga zo maar verder.  Bij IAMD wordt het Point-of-Sale systeem volledig gestuurd vanuit een krachtig en flexibel ERP-platform, net zoals dit ERP-systeem ook nog één of meerdere webshops kan aansturen.  

Eén centrale omgeving voor een krachtige omnichannel ervaring met andere woorden. Waar de klant ook shopt, online of offline, alles is voorhanden voor een consistente merkbeleving en service. 

Centraal voorraadbeheer

Goed voorraadbeheer vergt veel tijd, zeker wanneer je meerdere winkels en online kanalen hebt. IAMD biedt jou daarom een duidelijk overzicht van jouw voorraad in elke vestiging. Inkopen, ontvangsten en voorraadtransfers beheer je binnen één centraal systeem. Jouw voorraad is dus altijd up to date.

Mobiel & cloud

Mobiele of online POS systemen zijn vaak cloudgebaseerd en draaien op tablets of andere draagbare apparaten. Alles is online toegankelijk en wordt opgeslagen en gesynchroniseerd in de cloud. Deze moderne systemen hebben geen lokale server nodig.  Een serieuze kostenbesparing!

Verbind uw fysieke winkel met een cloud-database en wordt volledig mobiel. 

  • Automatische synchronisatie met de cloud
  • Track vanuit elke locatie uw verkoop
  • Analyseer de prestaties van uw zaak, altijd en overal

Bied contactloos betalen aan

Op een drukke dag wil je dat het personeel efficiënt doorwerkt. Laat hen daarom snel en eenvoudig betalingen op de werkvloer afhandelen.  Accepteer alle populaire betaalmethodes op je betaalterminal en bied snelle contactloze betalingen aan.

  • Accepteer alle betaalmethoden
  • Laat gasten met één swipe of klik betalen met hun creditcard, pinpas of cadeaubon
  • Stuur papierloze bonnen rechtstreeks naar het e-mailadres van de klant

CCV integratie

CCV is een toonaangevende dienstverlener voor elektronische betaaltransacties binnen Europa.  Met een pinautomaat van CCV betaalt je klant heel gemakkelijk met zijn mobiel, bankkaart of smartwatch. Met CCV kun je jouw klanten alle populaire betaalmethoden aanbieden. Denk aan Apple Pay, Mastercard en VISA. 

IAMD is gecertificieerd door CCV.


Wil je meer ontdekken?
Neem contact met ons op voor een gratis demo.