Alles-in-één ERP-software
Voor interieurbouwers

Centrale tijdregistratie, planning, calculatie, facturatie en nog veel meer!

Calculatie, inkoop, werkvoorbereiding of productie: geen enkel project is standaard in de meubel- en interieurbouw. De IAMD ERP-software is ontwikkeld in nauwe samenwerking met interieurbouwers. Het systeem vormt een brug tussen alle bedrijfsprocessen door deze te bundelen, te automatiseren én met elkaar te verbinden. Hierdoor werkt het hele bedrijf gemakkelijk en vlot samen, vanuit één systeem.


 100+ businesses of all industries and sizes

Eén centraal ERP-systeem?

ERP staat voor Enterprise Resource Planning. Het is een tool dat bedrijven helpt om alle bedrijfsprocessen en hun bijhorende tools te centraliseren en met elkaar te verbinden.

 Het doel? Alle data op één centrale plek verzamelen, zodat medewerkers eenvoudig toegang hebben tot alle gegevens, documenten en tools.

 Het resultaat? Snelle offertes, overzichtelijke planning, automatisatie van processen, eenvoudige opvolging, datagedreven rapportages en nog zo veel meer!

Bekijk de mogelijkheden

Efficiënte opvolging van projecten


Dankzij de real-time inzichten in alle facetten van uw projecten - van kosten- en tijdsbesteding tot taakverdeling onder uw team - de vinger aan de pols houden en tijdig bijsturen. U houdt niet alleen zicht op uw marge, maar u optimaliseert ook uw bedrijfsvoering, waardoor u meer tijd kan steken in het afleveren van kwaliteitswerk voor uw klanten.

  • Efficiënt kostenbeheer
  • Eenvoudige planning & coördinatie
  • Real-time overzicht per project
Vraag een demo aan

Uitgebreide calculatie-mogelijkheden


Ongeacht of het nu gaat om het berekenen van het aantal kubieke meter beton voor een bouwproject of het aantal scharnieren voor een kast, de flexibiliteit om deze parameters in de calculatie te integreren is onmisbaar. Dit maakt het mogelijk om met een hoge mate van nauwkeurigheid te werken, waardoor de prijszetting transformeert van een schatting naar een precieze berekening.

Dankzij deze geautomatiseerde aanpak kunnen calculators zich meer richten op andere belangrijke aspecten van hun rol, zoals klantcommunicatie en het salesproces. Het elimineert de noodzaak voor tijdrovende handmatige berekeningen en maakt het mogelijk om snel en efficiënt een offerte tot bij uw klant te krijgen.

  • Snelle calculatie
  • Zeer uitgebreide mogelijkheden
  • Hogere conversies op offertes

Een duidelijke en overzichtelijke planning


Beheer je projecten met het gewenste detailniveau. Een uitgebreid overzicht van werknemersbeschikbaarheid, inclusief alle soorten afwezigheid, elimineert het risico op dubbele boekingen. Dankzij de ingebouwde functie voor taakafhankelijkheid worden aanpassingen aan één taak automatisch doorgevoerd in gerelateerde taken. Zo wordt gedetailleerde planning niet alleen mogelijk, maar ook efficiënt.

Gebruiksvriendelijkheid en flexibiliteit zijn essentieel. Je krijgt een tool die zowel individuele als collectieve planningen faciliteert en drag-and-drop ondersteunt. Of je nu een eenmanszaak runt of een groot team beheert, de tool is flexibel genoeg om aan je behoeften te voldoen, wat het plannen eenvoudiger en efficiënter maakt.

Vraag een demo aan


Digitale werkbons


Met onze digitale werkbonnen in de intuïtieve Field App, bereik je probleemloos efficiëntie. Real-time updates, foutreductie en moeiteloze toegang tot informatie geven je bedrijf de voorsprong die het verdient.

Voor uw technici vormt de overgang naar digitale werkbonnen een sprong voorwaarts in efficiëntie en gemak. Met de mogelijkheid om real-time updates te ontvangen en werkbonnen in te vullen via de Field App, worden frustraties en fouten van handmatig papierwerk vermeden.

  • Real-time toegang tot gegevens
  • Verbeterde nauwkeurigheid en minder fouten
  • Real-time inzicht voor continue verbetering

Eenvoudige tijdregistratie


Een efficiënte tijdregistratie is cruciaal voor elk bedrijf dat streeft naar productiviteit en winstgevendheid. Tijdregistratie wordt niet alleen nauwkeurig maar ook verrassend eenvoudig. Of je nu een freelancer, een klein bedrijf of een grote onderneming bent, ons flexibele systeem past zich aan jouw behoeften aan. Zo kun je je concentreren op wat echt telt: je bedrijf laten groeien, terwijl de administratieve lasten tot een minimum worden beperkt.


Facturatie met een druk op de knop


Met ons geavanceerde facturatiesysteem kunt u moeiteloos uw projecten factureren, voorschotfacturen uitsturen en betalingsherinneringen verzenden. Voeg een QR-code of online betaallink toe en maak uw facturatieproces zo eenvoudig mogelijk.

Dankzij de uitgebreide tijdregistratie en de materiaalregistratie via de mobiele Field App stuurt u ook regiefacturen zo de deur uit.

  • Facturatie in eigen huisstijl
  • Betalingsopvolging wordt gemakkelijk
  • Facturen uitsturen wordt eenvoudig

Digitale ondertekening


Verstuur je offertes, contracten,... en laat ze digitaal ondertekenen. Werk volledig papierloos, maak het je klant (en jezelf) gemakkelijk en ontvang je ondertekende documenten in no-time.

Desktop, mobiel én tablet
150 tevreden klanten
 Ideal voor thuis, op locatie of bij de klant

Waarom IAMD?

Voordelen voor jullie onderneming


Real-time Overzicht

Geniet van directe updates met dashboards en overzichten die in real-time vernieuwen.

Flexibel

Handel transacties af in meerdere valuta zonder hoofdbrekens over wisselkoersen.

Veelzijdig

Of je nu verkoopt in sets van zes of andere specifieke hoeveelheden, alles is mogelijk.

Mobiele Toegang

Vertegenwoordigers onderweg? Geen probleem, via de app voeren ze moeiteloos orders in.

Meer weten over ERP?

Heb je bijkomende vragen of wil je graag meer informatie?
Aarzel niet om contact op te nemen met onze experts.

Neem contact op

Specifieke functionaliteiten voor interieurbouwers

Complexiteit ontstaat door de tijd heen. Losse deeloplossingen nemen toe en je verliest soms de kijk op het geheel. Door constante optimalisatie houd je processen eenvoudig en bereik je meer met minder energie. Het IAMD ERP-tool voor meubel- en interieurbouw beschikt over branchespecifieke functionaliteiten die onderling communiceren vanuit centrale database. Werken met verschillende documenten en systemen is dus verleden tijd.

Relatiebeheer (CRM)

Eén centrale plek met informatie over al je relaties (prospecten, klanten, leveranciers …).

Projecten

Houd alle projecten onder controle: duidelijke opvolging, bewaak je budgetten en factureer moeiteloos.

Offerte & Calculatie

Calculeer automatisch en genereer professionele offertes voor jouw klanten, snel en eenvoudig.

Planning

Visualiseer je planning, krijg grip op capaciteit, prioriteit en deadlines.

Installaties

Ondersteuning bij onderhoud en beheer van installaties, inspecties …

Werkbonnen

Weg met de papieren werkbon! Digitaliseer je werkbonnen en verhoog je efficiëntie.

Werfverslagen

Documenteer met tekst en foto's. Vul punten aan met verantwoordelijke, datum en status.

Supporttickets

Bouw duurzame relaties op met een complete oplossing voor klantenservice via support tickets.

Tijdsregistratie

Verspil geen tijd aan tijdsregistratie. Houd eenvoudig en accuraat gewerkte uren bij en factureer correct.

Transportregistratie

Laat je chauffeurs transporttijden registreren.

Todo's

Plan en beheer je activiteiten efficiënt met todo's. Wijs prioriteit, deadline en verantwoordelijke toe.

IAMD Field App

Dé mobiele app voor je buitendienst!

Productbeheer

Beheer productinformatie efficiënt met krachtige PIM-functies en stimuleer verkoop.

Voorraadbeheer

Maak voorraadvolumes en stocklocaties real-time inzichtelijk.

Verkoop

Krijg controle en overzicht op uw sales. Van offerte tot bestelling, van bestelling tot levering.

Facturatie

Facturen versturen in je eigen huisstijl. Inclusief betaallink en/of QR-code, periodieke facturatie, betalingsherinneringen …

Inkoop

Vereenvoudig inkoopbeheer door automatisch inkooporders en prijsaanvragen naar de leveranciers te verzenden.

OCR

Gebruik slimme documentherkenning om aankoopfacturen razendsnel te verwerken.

Betalingen

Betalingen registreren en opvolgen.

Personeel

Beheer uw personeelsdossiers, inclusief feestdagen en verlof.

Digitaal ondertekenen

Ga papierloos te werk en laat je documenten snel digitaal ondertekenen.

Dashboards

Maak je eigen ideale bedrijfs- of KPI-dashboard voor real-time inzichten.

Workflows

Automatiseer repetitieve taken via workflows.

Rapportage

Altijd nauwkeurige inzichten binnen handbereik om strategische beslissingen te nemen.

Integraties

Werk centraal, maar werk naadloos samen met verschillende systemen.

Testimonials


Dankzij een sterk staaltje software & service van I am Digital geniet SD Schrijnwerkerij & Interieurbouw voortaan van een onmiskenbare hogere efficiëntie.

Stijn Dirken
CEO

100% tevreden

We zijn uiterst tevreden van de service die IAMD ons levert.


"18 jaar geleden reeds sprongen wij op de digitale trein dus voor ons was dit niet nieuw. Na 2 jaar horror met ons vorig softwarepakket (veel beloftes, geen resultaten) zijn we bij IAMD terecht gekomen.  Meteen de koe bij de horens gevat en na 3 maanden reeds effectief operatief."

Guy Verheyen
Bestuurder

Na 3 maanden operationeel

Na 2 jaar horror met ons vorig softwarepakket bewees IAMD dat het ook in 3 maanden kon.  Een hele verademing!


Het team van IAMD is voor ons een verademing. Onze vragen worden zo als mogelijk ingelost en het systeem wordt op een verstaanbare manier uitgelegd. Een jong team waarop je als bedrijf kan bouwen. Open en oprechte communicatie. 

Joke & Lotte Feyen
Bestuurders

Verstaanbare communicatie

Een jong team waarop je als bedrijf kan bouwen. 

Boek een demo

Interesse? Boek een vrijblijvende en gratis demo waarin onze ERP-experts de software toelichten en toepassen op jouw bedrijf. Heb je praktijkgerichte vraagstukken? Wij houden van een uitdaging!